12 Mart 2012 Pazartesi

BALPARMAK TATLISI...P.D.Ç.S -73

Geçen gün yemeğe misafirim vardı . Yemekleri kafamda tasarladım ama tatlıya sıra gelince tıkandım kaldım .  Düşün taşın , neyse.... Sonra bu tatlı geldi aklıma . Bu tatlıyı da bayramda yapmıştım ve çok sevmiştik .Serpil de görmüştüm. ilk yaptığımda tam tarifi uyguladım . Ama bu sefer nedense biraz kafama göre takıldım . Şekil arkadaşımın balparmak tatlısı ama içerik olarak  benim ilavelerim ....tarifimi P.D.Ç.S.Etkinliği yapan arkadaşım gelibolu17 ye yolluyorum..

1 yumurta
1 su bardağından bir parmak eksik  sıvıyağ (yarı fındık yarı zeytinyağ…)
Yarım su bardağı irmik
1 çay bardağı  yoğurt
Yarım su bardağı şeker
1 paket kabarma tozu
Aldığı kadar un
Üzeri için irmik
Şerbeti için :
3 su bardağı su
2 su bardağı şeker
1 paket vanilya
(Şerbet soğuk olacak )

Hazırlanışı:Tüm malzemeleri bir kapta karıştırdım ve kulak memesi kıvamında bir hamur hazırladım . Hamuru şekilendirdim .  elimi yağlayıp hamuru tekrar elimde yuvarladım ki irmik hamura yapışsın .Daha sonra irmiğin içinde yuvarladım .170 derecede üzeri pembeleşene kadar pişirdim. .Pişmeye yakın gözünüzü üzerinde eksik etmeyin . Aman irmikleri yanmasın.  Fırından  çıktıktan 5 dakika sonra soğuk şerbeti üzerine gezdire gezdire döktüm. Ben akşamdan yaptım . sabah kahvaltıyı hazırlarken dayanamadım ve hemen tadına baktım.:))))

5 yorum:

Adsız dedi ki...

hayirli aksamlar ablacigim ellerine saglik ne hos olmus tatlin
bunu en kisa zamanda deneyecegim
sevgiler

karadenizsofrasi-Balıkesir dedi ki...

ellerine sağlık canım,bu tatlıya bayılırım.

gelibolu17 dedi ki...

çok teşekkürler canım,bu güzel tarifin http://gelibolu17-midedenkalbe.blogspot.com/2012/03/balparmak-tatls.html burda yayında,selamlar gene beklerim :)

mutfagabuyrun dedi ki...

ellerine sağlık arkadaşım.harika görünüyor.afiyet bal olsun.sevgiler.

Adsız dedi ki...

Çok güzel görünüyor, tarifi de malzemeleri de pratik.Yazdım deftere, deneyince sonucu bildireceğim. İnşallah senin yaptığın gibi güzel olur.Ellerine sağlık.Sevgiler.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
TuzBİBER Dergisinin son sayısı için tıklayınız.